Cardul Contactless

Sisteme noi de vânzare a biletelor direct din autobuz, cu card contactless

In cursul lunii ianuarie 2018 s-au înlocuit sistemele de vânzare a biletelor  cu card contactless pe toate autobuzele Tursib.

Noile sisteme funcţionează atât cu carduri Maestro şi MasterCard, cât şi cu carduri Visa.

Mesajul înscris pe display-ul POS-ului şi pe chitanţă Explicaţii Acţiune echipă control
ACCEPTAT Tranzactie aprobata. Clientul a platit calatoria. Se verifica autenticitatea biletului de calatorie. Se va verifica detaliile chitantei astfel: identificare mijloc transport, data si ora tranzactiei, mesajul de raspuns la nivelul tranzactiei. Daca exista suspiciuni privind plata calatoriei se poate identifica daca ultimele 4 cifre de pe card corespund cu ultimele 4 cifre ale cardului care sunt inscrise pe chitanta. 
CARD NEACCEPTAT
UTILIZATI ALT CARD
sau
CARD RESPINS
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Clientul trebuie sa utilizeze alt card pentru plata calatoriei. In cazul in care calatorul (posesorul cardului) considera ca detine un card valid va trebui sa se adreseze emitentului cardului pentru clarificari. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
CARD PIERDUT/FURAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat a fost declarat pierdut/furat de catre titular si nu poate fi acceptat la plata calatoriei. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
EROARE 
INCERCATI DIN NOU
Tranzactia este neaprobata si in acest caz calatorul trebuie sa initieze o noua tranzactie. Daca si dupa a doua incercare se inregistreaza aceeasi eroare calatorul este exonerat de obligatia platii calatoriei deoarece cauzele neaprobarii tranzactiei pot surveni din motive tehnice independente de vointa calatorului. Se va verifica daca calatorul a incercat de 2 ori finalizarea tranzactiei. Se poate accepta si prezentarea unei singure chitante daca circumstantele nu au permis calatorului sa incerce de 2 ori finalizarea tranzactiei. Calatorul nu va fi sanctionat, deoarece motivele neaprobarii sunt de ordin tehnic.
CARD EXPIRAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat de calator este expirat si nu poate fi utilizat pentru plata calatoriei. Tranzactia cu un card expirat se considera ca fiind neachitata, iar calatorul trebuie sa utilizeze un card valid sau alte mijloace de plata a calatoriei. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
CARD BLOCAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat de catre calator este blocat la utilizare de catre emitent. Calatoria este considerata ca fiind neachitata iar calatorul trebuie sa se adreseze emitentului pentru clarificari. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
BANCA DV NU RASPUNDE
INCERCATI DIN NOU
sau
EROARE SYSTEM
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Calatorul trebuie sa initieze o noua tranzactie. Daca si dupa a doua incercare se inregistreaza aceeasi eroare calatorul este exonerat de obligatia platii calatoriei deoarece cauzele neaprobarii tranzactiei pot surveni din motive tehnice independente de vointa calatorului. Se va verifica daca calatorul a incercat de 2 ori finalizarea tranzactiei. Se poate accepta si prezentarea unei singure chitante daca circumstantele nu au permis calatorului sa incerce de 2 ori finalizarea tranzactiei. Calatorul nu va fi sanctionat, deoarece motivele neaprobarii sunt de ordin tehnic.
FONDURI INSUFICIENTE
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. In acest caz calatorul este direct raspunzator de asigurarea fondurilor proprii la efectuarea calatoriei iar calatoria este considerata neachitata. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat.

 

Sugestii

Sugestia dumneavoastră

Completați mesajul și codul de verificare, apoi apăsați pe 'Trimite'.

Dacă doriți să primiți un răspuns, va rugăm folosiți formularul de contact.