Proiecte

Testare autobuz electric BYD

„SC TURSIB SA a adus pentru testare un autobuz electric BYD, 100% electric, care funcționează cu baterii reîncărcabile.

Autobuzul ECO reprezintă un mare pas înainte, în oferta de mijloace de transport electrice, cu o autonomie de 250 km între doua încărcări, conform datelor specificate de producător, ceea ce permite utilizarea lui pentru executarea unui program de circulație complet, adică in regim zilnic de brigadă (2 schimburi).

Autobuzul a fost integrat în programul de circulație curent (după obținerea licențelor obligatorii) și a circulat până acum pe traseele 5 și 13, efectuând un parcurs de 2800 km (la TURSIB), fiind apreciat pozitiv de sibieni.

Costul energetic în exploatare (la prețurile actuale ale curentului electric și motorinei) este cu 40% mai mic, decât a autobuzelor care funcționează pe bază de motorină.

Datorită creșterii numărului de sibieni care circulă cu transportul public, se impune utilizarea de către Tursib a autobuzelor cu capacitate de 100 – 160 de locuri. Autobuzul BYD are o capacitate de 61 locuri (25 pe scaune și 36 în picioare) și deși are o lungime de 12 metri (la fel cu autobuzele de 100 locuri), o parte din spațiul salonului este ocupat de încăperi în care sunt montați acumulatorii. Așteptăm cu interes dezvoltarea ofertei de pieță referitoare la aceste mijloacele de transport și ne dorim să achiziționăm autobuze ecologice, în următorii ani.”

http://turnulsfatului.ro/26988/probe:-autobuzul-electric-circula-intre-valea-aurie-si-gara-mai-intai-%7C-foto-si-video.html?sst=tursib

http://turnulsfatului.ro/26978/in-sibiu-va-circula-timp-de-o-luna-un-autobuz-electric.html?sst=tursib

http://turnulsfatului.ro/27110/cu-autobuzul-electric-prin-sibiu-ndash-un-tur-cu-zambetul-pe-buze.html?sst=tursib

Proiectul ENERQI

SC Tursib SA s-a înscris ca follower (utilizator) al proiectului European ENERQI.

Scopul proiectului, constă în Colectarea de date reale din traseu, în scopul determinării gradului de satisfacție al clienților Tursib. Ideea este de a implica voluntari ai calității, care sunt călători ai transportului public și care răspund la chestionare cu o gama larga de aspecte legate de calitate, în ceea ce privește linia pe care o folosesc. Acest lucru se face în mod continuu și este folosit pentru a crește ospitalitatea și calitatea serviciului de transport public.

Datele sunt colectate de beneficiarii transportului public. Călătoria pe care aceștia o monitorizează este aleasă de catre observator, fapt ce garantează că o probă este independent aleasă din toate deplasările posibile. Solicitand călătorilor să evalueze nivelul calității sistemului de transport public, pot fi întreprinse actiuni corecte de îmbunătățire a calității.

Pentru detalii privind proiectul ENERQI, accesati http://enerqi-online.eu.

16 - 22 septembrie 2012 “Saptamana mobilitatii”

In perioada 16 - 22 septembrie 2012 se desfasoara la nivel european campania “Saptamana mobilitatii”, cu tema “Să ne miscăm în directia corecta”. Campania are in vedere sensibilizarea cetatenilor in ce priveste protejarea mediului, prin scaderea emisiilor de noxe, utilizand mersul pe jos, mersul cu bicicleta sau cu transportul public, in detrimentul masinilor mici, personale.

Pentru incurajarea folosirii mijloacelor de transport in comun, Primaria Sibiu si Tursib ofera gratuitate la transportul public in saptamana 16 - 22 septembrie 2012, intre orele 13:00 - 14:00.

www.mobilityweek.eu/cities/?ci=ro_2akcqoap&year=2012

S-au inscris in proiect 73 de voluntari, care au completat 162 chestionare, care dupa prelucrare si concluzii a permis sa ia masuri pentru imbunatatirea activitatii transportului public.

Proiectul s-a incheiat in aprilie 2013, dar experienta acumulata a ajutat la formarea unui mod de lucru cu clientii. Se continua cu sondaje de opinie postate pe site-ul societatii, oglindind perceptia clientilor asupra activitatii Tursib.

Proiectul “ISEMOA”

Proiectul ISEMOA dorește să sprijine municipalitățile, orașele și regiunile în creșterea eficienței energetice în transporturi prin îmbunătățirea accesibilității lanțurilor de mobilitate din ușă-în ușă și permițând astfel tuturor cetățenilor și vizitatorilor (inclusiv persoanelor cu mobilitate redusă – PMR) să adopte un stil de viață mai puțin dependent de autoturismul personal. În plus, îmbunătățirea accesibilității spațiilor publice și a transportului public va crește calitatea și atractivitatea pentru transportul public și contribuie la creșterea siguranței mersului pe jos și pe bicicletă. Pentru a atinge acest scop, ISEMOA va proiecta scheme de management al calității pentru îmbunătățirea continuă a accesibilității lanțurilor de mobilitate din ușă-în ușă la nivel european. Aceste scheme de management al calității sunt procese standardizate de management al calității prin care o municipalitate, oraș sau regiune poate implementa (împreună cu un auditor extern) cele mai noi elemente de creștere a accesibilității spațiilor publice și a transportului public și pe baza acestora poate dezvolta propriile strategii și măsuri pentru îmbunătățirea continuă a accesibilității.

Schemele de management al calității propuse în cadrul proiectului ISEMOA vor ține cont de:

  • nevoile tuturor categoriilor de persoane cu mobilitate redusă (de ex: persoane cu dizabilități, persoane cu bagaje grele/voluminoase, persoane cu copii mici, persoane cu deficiențe temporare etc.)
  • întregul lanț de mobilitate din ușă-în ușă, incluzând mersul pe jos, pe bicicletă, transportul public, mobilitatea multi-modală
  • toate tipurile de bariere (de ex: bariere legate de condițiile fizice, de aspecte organizaționale, atitudinea persoanelor etc.)

Pentru a elabora aceste scheme de management al calității, proiectul ISEMOA se bazează pe implicarea continuă a tuturor entităților relevante, încă de la începutul proiectului: reprezentanți ai persoanelor cu mobilitate redusă, consultanți ai municipalităților și orașelor etc. În plus, dezvoltarea schemelor de management al calității va fi un proces iterativ, deoarece acestea vor fi implementate în 15 orașe din Europa și vor fi îmbunătățite pe baza feed-back-ului primit. Aceste procese de implementare vor crește gradul de conștientizare al factorilor de decizie locali și regionali în legătură cu corelația dintre eficiența energetică în transport și accesibilitatea. Mai mult, procesele de implementare vor iniția o comunicare între entitățile relevante la nivel local/regional și ajută la stabilirea unei strategii locale/regionale pentru îmbunătățirea accesibilității.

Obiectivele majore ale proiectului ISEMOA sunt legate de eficiența energetică în transport:

  • ISEMOA încurajează și susține entitățile publice pentru permiterea PMR să adopte un stil de viață mai puțin dependent de autoturismul personal
  • ISEMOA încurajează și susține entitățile publice pentru creșterea accesibilității transportului public și crește astfel atractivitatea acestuia
  • ISEMOA încurajează și susține entitățile publice pentru creșterea accesibilității spațiului public și permite astfel PMR să circule pe jos sau cu bicicleta în condiții de siguranță
  • ISEMOA susține învățarea și schimburile de cunoștințe între practicieni, angajați ai autorităților locale și experți prin audituri și activități în comun.

In perioada 11.07 – 29.07.2011, in statiile Tursib cu trafic mare de calatori au fost repartizati elevi voluntari, in scopul facilitarii accesibilitatii PMR in mijloacele de transport public.

15.11.2009 - Proiectul “Noul Tursib”

Apasati pe imagine pentru a vizualiza proiectul.

Descarcati in format powerpoint:

Noiembrie 2008 - Studiu de trafic

Studiu de trafic transport urban în Municipiul Sibiu a fost realizat de firma Trenkwalder Sobis SRL din Sibiu în perioada noiembrie – decembrie 2008. Autoritatea contractantă pentru acest studiu a fost Municipiul Sibiu – Consiliul local Sibiu – Primăria municipiului Sibiu.

Studiul a avut ca scop optimizarea liniilor transportului public din municipiul Sibiu, in functie de cerintele reale ale cetatenilor, si s-a desfasurat pe doua planuri: numararea calatorilor din fiecare mijloc de transport Tursib si chestionarea unui numar semnificativ de calatori, in ce priveste directia si destinatia calatoriei, tipul legitimatiei folosite, etc.

Studiul de trafic al transportului urban intern din Sibiu a vizat toate traseele de autobuz, troleibuz si tramvai pe care societatea Tursib le oferea în acel moment. Studiul de trafic a umărit, în principal:

  • să determine numărul de călători care folosesc mijloacele de transport urban
  • să identifice comportamentul de călătorie cu transportul urban al populației din Sibiu
  • să determine orele de vârf, zonele, stațiile cu cel mai mare trafic de călători
  • să identifice traseele de circulație ale călătorilor (inceputul călătoriei – sfârsitul călătoriei)
  • să determine scopul deplasării cu mijloacele de transport urban
  • să afle tipul legitimațiilor de călătorie utilizate pe mijloacele de transport urban
  • să creeze baze de date pentru traficul urban.

1 mai 2008 - Proiectul “Premium”

La 01.05.2008 s-a inaugurat Proiectul «Premium» cu participarea oficialităților orașului, acțiune puternic mediatizată și cu un mare impact asupra călătorilor.

Proiectul “Premium” a fost prima ofertă de servicii moderne, in ceea ce privește:

  • creșterea frecvenței de circulație pe traseele T2, A5, A12 și continuând de la 15.09.2008 cu traseele A17 si A7;
  • asigurarea de condiții de transport îmbunatățite, cu mijloace de transport noi, marca MAN si BMC;
  • informarea călătorilor prin acțiuni de marketing;
  • echiparea mijloacelor de transport cu afisaj electronic, monitoare si informare vocală;
  • amplasarea de indicatoare de stații cu un design modern, cu sigla si culorile reprezentative Tursib;
  • montarea in stații a panourilor cu informații complete (harta traseelor, tarifele de transport, ora de plecare din stație si succesiunea stațiilor pe fiecare traseu);
  • personalizarea echipamentului conducatorilor auto;
  • perfecționarea permanentă a conducătorilor auto sub aspectul comportamentului in relațiile cu călătorii, siguranța circulației si legislației specifice.
  • instruirea și monitorizarea inspectorilor de trafic si a vânzatoarelor de bilete sub aspectul relațiilor cu călătorii.
Sugestii

Sugestia dumneavoastră

Completați mesajul și codul de verificare, apoi apăsați pe 'Trimite'.

Dacă doriți să primiți un răspuns, va rugăm folosiți formularul de contact.