
Aplicația mobilă SIBIU BUS a fost creată în cadrul proiectului finanțat din fonduri europene nerambursabile “Modernizarea transportului public în municipiul Sibiu” şi este dedicată transportului public din Sibiu.
Aplicaţia mobile poate fi descărcată gratuit pe telefoane cu sistem Android sau IOS (Google play sau Apple Store).
Cu ajutorul aplicaţiei mobile puteţi:
- configura trasee: puteți configura traseul pe care doriți să vă deplasați
- obţine informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului și gradul de încărcare al acestuia
- vizualiza traseele de transport public din Sibiu
- achiziționa bilete sau abonamente
Întrebări frecvente referitoare la funcţionalităţile aplicaţiei
Ce reprezintă culorile vehiculelor de pe traseu ?
- Verde – grad de încărcare redus
- Portocaliu – grad de încărcare mediu
- Roșu – grad de încărcare ridicat
- Maro – grad de încărcare foarte mare
Aplicația arată toate traseele atunci când introduci destinația?
În momentul introducerii destinației o să apară toate variantele, timpul și modul în care se poate planifica călătoria.
Arată în timp real unde se află autobuzul și ora la care ajunge?
În aplicație se va putea urmării localizarea în timp real al autobuzului și ora la care va ajunge în stație.
Cum se achiziţionează un bilet de transport de pe aplicatia mobilă?
Pentru a achiziţiona un bilet de transport pe aplicaţie NU trebuie neapărat sa iti faci un cont.
Paşii care trebuie urmaţi pentru achiziţionarea unui bilet sunt:
- Descarcă aplicaţia de pe Google Play sau Apple Store
- Intră ȋn meniul achiziţii
- Alege titlul de călătorie dorit din listă şi adaugă-l ȋn coş
- Alege numărul de bilete pe care doreşti să ȋl cumperi (poţi cumpăra unul sau mai multe bilete)
- Introdu datele cardului şi finalizează comanda
- Plata se face securizat cu ajutorul procesatorului de plăţi autorizat euplatesc.ro.
Cum se achiziţionează un abonament de transport de pe aplicatia mobilă?
Pentru a achiziţiona un abonament de transport pe aplicaţie trebuie neapărat să ȋţi faci un cont.
Paşii care trebuie urmaţi pentru achiziţionarea unui abonament sunt:
- Descarcă aplicaţia de pe Google Play sau Apple Store
- Alege meniul “Intră ȋn cont” şi introdu datele tale
- Creează contul
- Intru ȋn meniul achiziţii şi alege submeniul “Abonamente”
- Alege titlul de călătorie dorit din lista, selectează data de la care vrei să fie valabil şi adaugă-l ȋn coş
- Introdu datele cardului şi finalizează comanda
- Plata se face securizat cu ajutorul procesatorului de plăţi autorizat euplatesc.ro.
Cum se validează un titlu de călătorie achiziţionat din aplicaţia SibiuBus?
Pentru a valida un titlu de călătorie trebuie respectaţi următorii paşi:
- Intră ȋn aplicaţia mobilă SibiuBus
- Intră ȋn meniul “Tichete” – vor fi afişate toate titlurile de călătorie pe care le deţii ȋn aplicaţia SibiuBus
- Alege din cont titlul de călătorie pe care doreşti să il utilizezi.
- Scanează codul QR care ȋţi apare pe ecran la validatorul galben din autobuzele Tursib (cititorul de cod QR se află ȋn partea de dedesubt a carcasei aparatului)
- Ȋn situaţia ȋn care se doreşte validarea pentru mai multe persoane (de exemplu validezi abonamentul activ pentru tine şi un bilet pentru o a doua persoană cu care călătoreşti), după prima validare este necesară apasarea butonului „+” al validatorului şi generarea din nou a unui cod QR pe aplicaţie
- Titlul de călătorie trebuie regenerat la fiecare validare sau verificare
- Titlul de călătorie trebuie validat ȋn fiecare autobuz cu care se circulă (dacă ruta parcursă se efctuează cu două autobuze, titlul de călătorie trebuie validat ȋn ambele maşini)
Validarea cu succes
Este indicată printr-un mesaj pe fond verde, care dă informaţii asupra titlului validat (tipul titlului de călătorie şi termenul lui de valabilitate)
Validarea eşuată
Este indicată printr-un mesaj pe fond roşu, şi un avertisment sonor.
Validarea nerecunoscută la Terminalul de control
Ȋn situaţia ȋn care la prezentarea unui cod QR la terminalul de control cu care sunt dotaţi inspectorii de trafic, titlul de călătorie este indicat ca fiind nevalidat deşi ai validat anterior, trebuie să informezi controlorul despre validarea anterioară şi să soliciţi verificarea cardului la validatorul din autobuz.
IMPORTANT
- Validarea in vehicul este obligatorie chiar daca ai abonament
- Calatoria ȋn baza unui bilet este valabila 60 de minute de la prima validare, chiar daca te transferi in alt vehicul
- Daca nu validezi deloc calatoria, chiar daca este achizitionata nu este considerata valabila si deci vei fi sanctionat conform regulamentului Tursib in vigoare
- Daca te transferi in alt vehicul este necesar sa validezi.
- Dupa validare, chiar daca expira cele 60 de minute ai dreptul sa calatoresti pana la finalul semicursei
- In cazul in care nu validezi si expira cele 60 de minute, vei fi sanctionat conform regulamentului Tursib in vigoare
Cum se realizează controlul titlurilor de călătorie achiziţionate pe aplicaţia SibiuBus? Ce faci când vine echipa de control?
În momentul în care te afli într-un autobuz Tursib şi echipa de inspector trafic efectuează un control al titlurilor de călătorie, în cazul în care deţii un titlu de călătorie achiziţionat din aplicaţie, urmează paşii de mai jos:
- Intră în aplicaţia mobilă SibiuBus
- Intră în meniul “Tichete” şi apoi alege submeniul “Cod QR”
- Inspectorul de trafic va citi cu aparatul din dotare acel cod QR de pe ecranul telefonului tău mobil. (aparatul cu care este dotat inspectorul de trafic seamănă foarte mult cu un telefon mobil)
- Inspectorul de trafic are posibilitatea de a scana codul QR de pe telefonul tău mobil şi la aparatul contactless din autobuz unde va putea de asemenea vedea valabilitatea titlului de călătorie achiziţionat din aplicaţie.
Ce date colectăm pentru crearea de profil în Aplicație și în ce scop?
Colectăm date cu caracter personal atât de la utilizatorii care se autentifică prin crearea de conturi în aplicațiile mobile, cât și de la cei care accesează aplicațiile fără autentificare.
La crearea unui profil în Aplicație, sunt necesare următoarele date cu caracter personal
- numele și prenumele;
- CNP
- email;