Aplicația mobilă SibiuBus a fost creată în cadrul proiectului finanțat din fonduri Europene nerambursabile “Modernizarea transportului public în Municipiul Sibiu” şi este special creată pentru a facilita călătoriile cu transportul public în Municipiul Sibiu.
Cu ajutorul aplicației aveți posibilitatea să:
- Configurați traseul dorit;
- Obțineți informații despre timpul de sosire în stație al autobuzului;
- Obțineți informații despre gradul de încărcare al autobuzului;
- Vizualizați traseele de transport public din Sibiu;
- Achiziționați bilete, legitimații zilnice sau abonamente.
Aplicația este disponibilă pentru sistemele de operare Android și iOS, iar utilizatorii o pot descărca gratuit din Google Play sau Apple Store.
Titluri de călătorie disponibile în aplicația mobilă SibiuBus:
- Bilet 60 min urban;
- Legitimație zilnică;
- Abonament săptămânal;
- Abonament 30 zile nominal;
- Bilet Păltiniș o călătorie;
- Bilet Păltiniș 2 călătorii;
- Bilet Păltiniș Bicicletă;
- Abonament Păltiniș nominal.
IMPORTANT
- Pentru achiziționarea titlurilor de călătorie de tipul abonamentelor este necesară crearea unui cont în aplicație.
- Titlurile de călătorie achiziționate prin intermediul aplicației vor fi disponibile doar în aplicație sub forma unui cod QR, nu și pe cardul Tursib din PVC.
- În situaţia în care doriți să efectuați validarea pentru mai multe persoane (de exemplu validați abonamentul activ pentru dumneavoastră şi un bilet pentru o a doua persoană), după prima validare este necesară apăsarea semnului „+” de pe validator și generarea din nou a codului QR în aplicație.
- Titlurile de călătorie din aplicația SibiuBus trebuie întotdeauna validate la urcarea în autobuz. În situația în care ruta parcursă presupune utilizarea mai multor autobuze, titlul de călătorie se validează în fiecare autobuz.
- Călătoria este valabilă 60 de minute de la prima validare, însă dacă după validare expiră cele 60 de minute aveți dreptul să călătoriți până la finalul semicursei.
- În cazul în care nu validați titlul de călătorie, acesta nu este considerat valabil și veți fi sancționat conform regulamentului Tursib în vigoare.
- Codul QR se regenerează atât înainte de validare cât și în cazul unui control.
Configurarea traseului dorit
Pentru a planifica o călătorie cu autobuzul utilizând aplicaţia mobilă SibiuBus, este necesar să introduceţi în aplicaţie punctul de plecare şi destinaţia dorită. Apăsând butonul “Calcuează rute” se va afişa lista cu opţiunile de trasee, din care vă puteţi alege ruta optimă pentru dumnevoastră. Veţi putea vizualiza harta rutei selectate şi detaliile referitoare la orarul pentru fiecare staţie de pe traseu, dând click pe semnul staţiei respective. De asemenea puteţi verifica harta liniarizată a rutei selectate (apăsând butonul “Detalii”), unde sunt disponibile detaliile pentru fiecare traseu utilizat dând click pe săgeţile din dreptul fiecărui traseu.
Vizualizarea traseelor
Pentru a vizualiza traseele operate de Tursib, accesați meniul “Trasee” și selectaţi tipul de traseu din categoriile afişate în partea de sus a ecranului (principale, secundare, profesionale…). Selectaţi traseul pe direcţia dorită şi vizualizaţi harta acestuia cu staţiile aferente. Se vor afişa de asemenea autobuzele care execută traseul respectiv şi poziţia lor în timp real. Puteţi să vizualizaţi orarul pentru fiecare staţie de pe traseu, apăsând pe semnul de pe hartă din dreptul staţiei. Apăsați pe semnul autobuzului de pe hartă pentru a vizualiza gradul de încărcare al acestuia în timp real.
Ce reprezintă culorile vehiculelor de pe traseu?
- Verde – grad de încărcare redus
- Portocaliu – grad de încărcare mediu
- Roșu – grad de încărcare ridicat
- Maro – grad de încărcare foarte mare
Pașii de urmat pentru crearea contului și conectarea în aplicația mobilă SibiuBus:
- Deschideți aplicația;
- Apăsați butonul “Intră în cont”;
- Apăsați butonul “Creare cont”;
- Introduceți o adresă de e-mail valabilă;
- Introduceți numele, prenumele, CNP-ul și parola dorită;
- Apăsați butonul "Înregistrare".
*Conectarea ulterioară se va face folosind adresa de e-mail și parola folosite la crearea contului.
Pașii de urmat pentru achiziționarea titlurilor de călătorie din aplicația SibiuBus:
- Descărcați aplicaţia din Google Play sau Apple Store;
- Deschideți aplicația SibiuBus;
- Accesați meniul “Setări” și selectați limba dorită;
- Accesați secțiunea “Achiziții”;
- Alegeţi titlul de călătorie dorit (bilet/abonament/legitimaţie zilnică) și adăugați-l în coș;
*Pentru a putea achiziționa titluri de călătorie de tipul abonamentelor este necesară crearea unui cont.
*În cazul achiziționării abonamentelor trebuie să selectați data de valabilitate dorită înainte de adăugarea în coș.
6. Efectuați plata (completați datele cardului bancar și finalizați comanda);
*Plata se face securizat cu ajutorul procesatorului de plăţi autorizat euplatesc.ro.
* Aveţi posibilitatea de a salva detaliile cardului, astfel ȋncât să vă fie mai uşor ȋn cazul unor achiziţii ulterioare.
După confirmarea tranzacției, titlul de călătorie achiziționat va fi disponibil în secțiunea “Tichete” sub forma unui cod QR. Aici poate fi accesat în caz de control și prezentat reprezentantului operatorului de transport.
Pașii de urmat pentru validarea titlurilor de călătorie achiziționate din aplicația SibiuBus:
- Deschideți aplicaţia SibiuBus;
- Accesați meniul “Tichete” unde vor fi afişate toate titlurile de călătorie pe care le deţineți ȋn aplicaţia SibiuBus;
- Alegeți din cont titlul de călătorie pe care doriți să-l utilizați. Dacă nu alegeți titlul de călătorie dorit, prioritatea de validare este următoarea: abonament valabil, tichet de călătorie, portofel electronic;
- Poziționați codul QR generat de aplicație în partea de jos a validatoarelor galbene din autobuz;
- Ȋn situaţia ȋn care doriți să efectuați validarea pentru mai multe persoane (de exemplu validați abonamentul activ pentru dumneavoastră şi un bilet pentru o a doua persoană), după prima validare este necesară apasarea semnului „+” de pe validator și generarea din nou a codului QR în aplicație.
*Titlul de călătorie trebuie regenerat la fiecare validare sau verificare
Titlul de călătorie trebuie validat ȋn fiecare autobuz (dacă ruta parcursă se efectuează cu două autobuze, titlul de călătorie trebuie validat ȋn ambele autobuze).
Validarea cu succes
Este indicată printr-un mesaj pe fond verde, care oferă informaţii despre titlul validat (tipul titlului de călătorie şi termenul lui de valabilitate).
Validarea eșuată
Este indicată printr-un mesaj pe fond roşu, şi un avertisment sonor.
Validarea nerecunoscută la terminalul de control
Ȋn situaţia ȋn care la prezentarea unui cod QR la terminalul de control cu care sunt dotaţi inspectorii de trafic, titlul de călătorie este indicat ca fiind nevalidat deşi ați validat anterior, trebuie să informați inspectorul de trafic despre validarea anterioară şi să solicitați verificarea la validatorul din autobuz.
Pașii de urmat în cazul controlului titlurilor de călătorie:
- Deschideți aplicația mobilă SibiuBus;
- Accesați meniul “Tichete” și apoi alegeți submeniul “Cod QR”;
- Inspectorul de trafic va scana codul dumneavoastră QR generat de aplicație fie cu ajutorul dispozitivului din dotarea sa (acesta este asemănător unui telefon mobil) fie vă va ruga să scanați codul QR la aparatele galbene din autobuz.
În situația în care aveți întrebări sau întâmpinați dificultăți vă oferim suport între orele 08:00-16:00 la numărul de telefon 0269.208.861 sau pe adresa de e-mail: suportapp@sibiu.ro